piątek, 25 grudnia 2009

Dropbox - problemy z synchronizacją plików "Permission Denied"

Po niemałej przygodzie z dyskiem, nienauczony doświadczeniem i bez backupów - straciłem większość dorobku plikowego swojego życia. Zdjęcia, dokumenty, prace, strony i programy. Zainteresowałem się usługami synchronizacji plików z moich dysków na dyski online i w drugą stronę. Jako zagorzały fan Ubuntu - natrafiłem na Ubuntu One, ale całość działająca przez rsync byłaby problemem przy użyciu Windowsa.

Dropbox - 2GB pojemności online z możliwością powiększenia za symboliczne opłaty. Rejestracja wraz z instalacją na moim *buntu 9.10(podobnie jak i na Windowsie) trwała kilka minut i nie sprawiała żadnych problemów.

Problem pojawił się po umieszczeniu synchronizowanego folderu na dysku Windowsowym(FAT32). Przyczyną nie był sam system plików, co sposób w jaki był on traktowany przez Linuxa. Przy każdej próbie synchronizacji plików z online->mój dysk, pojawiał się komunikat o błędzie.
Dropbox can't sync file "nazwa pliku.jpg": permission denied.
"Permission denied" - brzmi groźnie, widać gołym okiem, że to problem z uprawnieniami ;) System mam dosyć świeży, więc domniemałem, że to problem z automontowaniem plików.

1. Edycja pliku fstab - więcej o nim jest tu. Po instalacji Ubuntu w linii dotyczącej montowania mojej partycji była opcja umask. Odpowiada ona za uprawnienia modyfikacji, czy uruchamiania plików w podmontowanym systemie.

2. Rozwiązaniem było nadanie pełnych uprawnień na plikach(aby i Dropbox mógł zapisywać w podanym folderze) zmieniając
umask=000
Po restarcie Dropbox nie miał najmniejszych problemów ze ściągnięciem synchronizowanych plików.

src: tu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz